Vliek, L. (2016). Onderzoeksresultaten Kanjertraining op een poster – Congres Jeugd in Onderzoek 2016 download
Vliek, L. (2015) – promotieonderzoek Effects of Kanjertraining (Topper Training) on Emotional Problems, Behavioural Problems and Classroom Climate. download
Stichting School en Veiligheid (2015). Kennisbank: Beschrijving ‘Kanjertraining’ – Utrecht: Stichting School en Veiligheid. lees meer
Vliek, L. (2014). Databank effectieve jeugdinterventies: Beschrijving ‘Kanjertraining’ – Utrecht: Nederlands Jeugdinstituut. download
Vliek, L., Overbeek, G., & Orobio de Castro, B. (2014). Improving Classroom Climate: Effectiveness of TIGER Training in Elementary School Classes. – In review lees meer
Vliek, L. (2012). Kanjertraining: Ouders betrekken en ouders duidelijke grenzen stellen. – Bijdrage voor Symposium Meesterklassen Partnerschap Ouders School en Buurt, ITS, Radboud Universiteit Nijmegen. download
Vliek, L., Overbeek, G., & Orobio de Castro, B. (2013). I want to behave prosocially and I can choose to do so: Effectiveness of the TIGER training in 8 to 11 year-olds. European Journal of Developmental Psychology DOI: 10.1080/17405629.2013.811405 lees meer
Vliek, L., Riet, B., & Weide, G. (2012). Verantwoording van de Kanjervragenlijst. Onderdeel van het KanVAS, Kanjer volg- en adviessysteem. – Almere: Instituut voor Kanjertrainingen BV download
Vliek, L., Weide, G., & Houtman, B. (2012). Handleiding Kanjer volg- en adviessysteem. Almere: Instituut voor Kanjertrainingen BV lees meer